Reklamation

Om något under resan inte motsvarar dina förväntningar brukar vi försöka att lösa det direkt på plats, vilket är vår ambition. Ta genast kontakt med våra guider.  De flesta av alla problem går att lösa direkt.

Om ditt problem inte gått att lösa på resmålet har du möjlighet att göra en reklamation till oss. Men det kräver att du skriftligt fört fram dina synpunkter till vår personal på resmålet först. Om du inte tagit upp problemet och lagt fram dina synpunkter med personalen, och vi fått chans att rätta till det, så har du enligt våra resevillkor och den praxis som gäller inom branschen, inte rätt till ersättning.

Administrationstiden för ditt reklamationsärende varierar. Vi mejlar dig att vi tagit emot din reklamation, och meddelar svarstid på ett ungefär.

För bedömning utgår vi ifrån avtalet för resan, mellan dig och oss som researrangör. Avtalet gäller den information som finns på din biljett och bokningsbekräftelse, information om resan,  inför avresan, reseprogram  samt  resevillkor, vilka finns att läsa på vår hemsida.

Om eventuell ersättning lämnas, ges den för endast den del av din resa som inte fungerat, eftersom en paketresa består av flera olika delar.

När vi är klara med ditt ärende kontaktas du via mejl av oss.

Viktigt att tänka på:

  • Har du fått någon form av kompensation och tagit emot den på resmålet, ersätter vi inte på nytt efter att du kommit hem.
  • Reklamationen skall vara skriftlig – mejlad eller postad. Senast 1 månad efter att ni kommit hem från resan.