Avbokning/återbetalning

Vid avbokning av resa gäller KRORES resevillkor som du fått vid bokning av resa.

Du måste avboka din resa skriftligt via mejl eller post. Det går även bra att avboka resan per telefon. OBS! Vi tar inte emot avbokningar på telefonsvararen.

När du avbokar din resa skall du uppge:

  • Fakturanummer
  • Avresedatum
  • Namn
  • Inbetalat belopp
  • Ditt kontonummer

Vi har en administrationstid på 2 veckor.

För att få ersättning från ditt försäkringsbolag sänder du kopia på alla dina resehandlingar: faktura, bekräftelse, resevillkor, kopia på din inbetalning, samt kopia på eventuell återbetalning från oss. Denna skall räcka som underlag till ditt försäkringsbolag.

Om ditt försäkringsbolag trots dina inskickade handlingar kräver ett särskilt avbokningsintyg från researrangören,  så tar vi ut en serviceavgift på 195:- och sänder intyget endast via mejl.

Har du övriga frågor om din faktura kan du nå oss på faktura@krores.eu